fbpx

Ontvang 10% korting op je eerste online bestelling van hoofdkussens, dekbedden of bedtextiel met code: welkom10 (let op: niet geldig voor items met gratis molton-actie)*

De Geschiedenis van Carpe Diem

De geschiedenis van Carpe Diem
Soms komt inspiratie uit een onverwachte hoek – zoals een bloembed van heide op een ruig Zweeds eiland. Maar hier ontstond daadwerkelijk het idee voor Carpe Diem Beds of Sweden.Ons verhaal is begonnen toen een jongeman genaamd Börje Thuleskär, besloot chiropractor te worden. Hoe meer hij leerde over fysiologie en de menselijke anatomie, hoe meer hij begon in te zien hoe belangrijk een goede nachtrust is voor zowel lichaam als geest. Hij besloot toen dat hij een
aanzienlijke investering moest doen in een nieuw bed, dat van hoge kwaliteit moest zijn.

Overweldigende schoonheid

En zo geschiedde. Maar die eerste opwinding veranderde al snel in teleurstelling toen het bed niet aan zijn verwachtingen voldeed. Op een warme en vredige zomerdag een tijd later nam Börje de boot naar Stora Kornö, een eiland in de archipel voor de kust van Lysekil. Hij was geboeid door de idyllische omgeving – de lichten, de kleuren en het contrast van de licht glooiende heuvels van steen die scherp in de glazen zee sneden.

Hij meerde zijn boot aan de kust aan. De zee glinsterde en de zon scheen terwijl hij voet aan wal van het eiland zette. Hij wandelde blootsvoets over de rotsen en ging op een bed van hei in de buurt liggen. Hij hoorde geen andere mensen, hij was alleen met de natuur. De hei waarop hij lag, vormde zich naar zijn lichaam.
Op dat moment kreeg Börje een idee, en ontwaakte zijn ondernemingsgeest. Aan de hand van deze ervaring, en de indrukken van de overweldigende schoonheid van het landschap zelf, wilde hij een bed ontwikkelen dat zo comfortabel was, dat mensen daadwerkelijk het verschil zouden voelen tussen slapen en slapen.

Marktleider

Nu, twintig jaar later, is Carpe Diem Beds marktleider in het premiumsegment. We exporteren naar ongeveer vijftien landen over de hele wereld en onze verkopen groeien ieder jaar, terwijl wij blijven ontwikkelen en groeien. Ieder jaar staan we weer voor de uitdaging om onze producten nog verder te verbeteren, om nog meer mensen een goede nachtrust te bieden.

Maar één ding zal nooit veranderen. Wij ervaren nog steeds dezelfde passie, hetzelfde genot, dezelfde geestdrift om de beste bedden ter wereld te produceren, en om te zorgen voor een energieke dag die voortvloeit uit een ontspannen, luxueuze nachtrust.
Wij voelen nog steeds het verschil.

Deel

Bekijk meer artikelen

Contact ons