fbpx

Ontvang 10% korting op je eerste online bestelling van hoofdkussens, dekbedden of bedtextiel met code: welkom10 (let op: niet geldig voor items met gratis molton-actie)*

Verleng Uw Tempur Garantie

Wij raden alle Tempur gebruikers aan om hun aankoop te registreren. Standaard heb je recht op 2 jaar fabrieksgarantie. De verlengde garantietermijn geldt alleen wanneer het product is aangemeld bij Tempur binnen 2 maanden na de factuurdatum.
De garantie gaat in vanaf het moment van aanschaf van het product. In de lijst hieronder vind je een korte lijst met de garantie-duur per productgroep:
● Matrassen – De garantie voor de Tempur matrassen bedraagt 10 jaar volledig
● Kussens en comfortproducten – 3 jaar
● Bedbodems – 10 jaar
● Oplegmatrassen – 10 jaar

Tempur garantie voorwaarden:

● De garantie zal alleen van kracht zijn wanneer de Tempur producten correct worden behandeld en volgens de instructies uit de bijgeleverde handleiding. Zorg ervoor dat u de handleiding goed opbergt, hier kan namelijk naar gevraagd worden.
● De garantie op de Tempur producten zal niet gelden wanneer we constateren dat er normale veranderingen in de zacht-/hardheid van het product plaatsvindt, mits dit geen invloed heeft op de drukverlagende eigenschappen van het Tempur materiaal.
● De garantie omvat de fysieke defecten en veranderingen in de vorm van het Tempur materiaal (oneffenheden van 2 cm of meer).
● Klachten dienen altijd gemeld te worden bij de Tempur Dealer waar het product is aangeschaft.
● Om van de garantie gebruik te maken dient u altijd de originele aankoopnota te overleggen.
● De garantie blijft van kracht wanneer het product buiten de Benelux is vervoerd. Tempur Sealy Benelux BV is in dit geval niet verantwoordelijk voor de kosten van het eventuele vervoer buiten de Benelux.
● Indien u gebruik maakt van onze garantieregeling ontvangt u een nieuw product. Geld retour is niet mogelijk.

De garantie is niet van kracht wanneer:

● Het product tweedehands of via een andere persoon dan een erkende verkoper of rechtstreeks bij Tempur werd aangekocht.
● Het proces om de claim in te dienen in het kader van de Tempur-garantie, niet correct werd gevolgd.
● Het product niet met de nodige zorg en/of in overeenstemming met de gebruiks-, reinigings- en onderhoudsinstructies werd gebruikt en/of behandeld.
● Het product met opzet werd beschadigd of beschadigd raakte als gevolg van verwaarlozing, snijden, verbranden, overstroming of een ander ongepast gebruik door u of een derde.
● Het defect veroorzaakt werd naar aanleiding van het feit dat het product werd gebogen, gecomprimeerd of gedurende een bepaalde tijd aan koude temperaturen werd blootgesteld, waardoor het materiaal scheuren of permanente vervorming opliep.
● Het product werd bevochtigd of geweekt, tegen de aanbevelingen van de fabrikant in.
● Het product erg vervuild en/of aan de andere kant onhygiënisch blijkt te zijn.
● Het product werd aangepast of gerepareerd zonder voorafgaande toestemming van de fabrikant.
● Verstelbare bedbodems werden overbelast of verkeerd gebruikt, tegen de gewichtsvoorschriften van de fabrikant in.
● Het defect het gevolg is van normale slijtage.
● Het gaat om ritsen op een tijk van Tempur-producten, tenzij ze bij ontvangst van het product al defect zijn.
● Matrassen (binnen het bereik van de producten met CE-markering), waarbij het defect of de afwijking van het product maar een lichte variatie of normale wijziging inhoudt, die geen invloed heeft op de drukverlagende eigenschappen van het product.

Deel

Bekijk meer artikelen

Contact ons