fbpx

Ontvang 10% korting op je eerste online bestelling van hoofdkussens, dekbedden of bedtextiel met code: welkom10 (let op: niet geldig voor items met gratis molton-actie)*

Orders via Ipad

Woorden als het retailen van de toekomst, nieuwe concepten, nieuwe identiteit, allemaal leuk en aardig maar waar het enkel en alleen om gaat is dat onze klant de beste service ontvangt. Ondanks dat we lekker vooruitstrevend te werk zijn gegaan in het verleden, moet ik met het schaamrood op mijn kaken wel melden dat dat op gebied van administratie en orderverwerking zeker nog niet het geval was. 

De huidige situatie gaat veranderen

Stel je voor: je bed is uitgeschreven (ja dat deden we nog gewoon met pen en papier), de bestelling schreven we over (pen en papier), de bestelling gaat door de fax en alles gaat in mappen.

Vervolgens zijn die mappen ons heilig. Die mappen zijn ons leven, ons dagelijkse werk. Bladeren, bladeren en nog eens bladeren. Altijd opzoek en alles elke dag opnieuw goed in de gaten houden. We zijn er goed in geworden, die mappen die vertellen ons precies hoe het zit. Het voelde prettig en vertrouwd.

Alleen ontvangen we aardig wat klanten per week, de mappen worden steeds dikker, de zoektocht voor ons gevoel steeds langer. De techniek is er al heel erg lang. Alleen miste bij ons het vertrouwen in een software systeem. Tja, die mappen zijn gewoon erg vertrouwd.

Varia’s Living Assistant

Toch gaan we de stap maken naar een nieuwe werkwijze. Een systeem wat ons gaat ontlasten. Het systeem gaat zelf het proces in de gaten houden. Vertrouwen hebben we inmiddels. Uitgebreid getest en gesaborteert. Ruimschoots door de de stress-test heen en klaar om al dat werk van ons over te nemen.

Met een paar simpele drukken op wat knoppen, hebben we overzicht. Een order uitwerken doen we via de Ipad en het systeem gaat het verder allemaal regelen. Kan het nog fout gaan? Ja zeker dan ligt dat toch echt aan ons. Maar de kans is bijna verwaarloosbaar. Het systeem gaat onze leveranciers op de hielen zitten. Het gaat onze klanten in het gehele traject van verkoop tot nazorg voorzien van actuele informatie. Ook gaat het ons ontlasten, zodat we nog meer tijd kunnen gaan steken in onze klanten.

Wanneer gaan we starten?

Een nieuw systeem en een nieuwe showroom das wat veel van het goede allemaal tegelijk. We starten dus al op de Euromarkt en wel per 1 september 2015. Geen geblader in mappen. Altijd weten als een klant van ons binnenkomt om welke bedmaat het gaat. Altijd de order zo paraat zonder enige moeite….. al zullen we gerust nog wel eens terugkijken naar die goede oude tijd met die heerlijke mappen 🙂

Deel

Bekijk meer artikelen

Contact ons