MKB Nederland belde ergens begin Oktober 2017. Wil jij misschien het gezicht worden van ‘de dag van de ondernemer’? Een dag die de ondernemer eens heerlijk in het zonnetje zet. Mijn eerste gevoel: huh waarom dan zo’n dag? Mijn beloning komt wekelijks. De leuke bezoeken en gesprekken met klanten, mijn leuke werk, de mooie omzet na een weekje hard knallen in de winkel.
En toch is die ‘dag van de ondernemer’ nuttig
Maar MKB Nederland vertelde verder: de ondernemer is echt belangrijk voor een stad, regio en het land. De werkgelegenheid, de mooie concepten / bedrijven die een stad leuker maken, en de vaak vele bijdrages in geld, middelen of inzet van ondernemers aan lokale doelen. En dit zijn nog maar enkele punten die ze bijdragen.
Dat is inderdaad een feestje waard! Met veel plezier draag ik deze dag dan ook uit! Inderdaad ondernemers moet je koesteren. Ik bekijk ze met veel respect, geniet van de mooie achtergrond verhalen die ze veelal hebben en bewonder de enorme werklust.
Eigenlijk elke ondernemer in onze regio zou ik wel in het zonnetje willen zetten, maar helaas dat levert een te lange lijst op!
Hoe een simpele koffie workshop enorme beleving geeft, das nou ondernemen!
Deze week wel echt een super leuk voorbeeld waarom ik geniet van ondernemen en ondernemers, die ik graag met je deel!
Maandag avond, een berichtje van MediaMarkt Alphen aan den Rijn op Facebook. Wie wil er met 2 personen naar een Koffie Workshop van Barista Alphen aan den Rijn deze week? Ik vind MediaMarkt Alphen aan den Rijn zo en zo altijd super leuke berichten en acties plaatsen op Facebook, dus laat ik reageren. Ja hoor paar uur later, kreeg ik reactie! Ik mocht deelnemen. Raar detail: ik lust helemaal geen koffie! Vriendin Suzan opgetrommeld, eerst een workshop, daarna pakken we een wijntje om ff bij te kletsen. Ideale avond dus.
Barista Alphen aan den Rijn, echte Passie voor Koffie
Eenmaal bij Barista, treffen we Patrick, sinds 9 jaar ondernemer met Barista. Bakkie na bakkie konden we proeven, we leerde in verschillende stappen echt van alles over koffie en aan het eind mochten we onze eigen cappuccino maken met leuk figuurtje in het schuim. Barista zijn is een vak, figuurtje werd natuurlijk helemaal niets. Maar inmiddels bestel ik gewoon volgende keer een cappuccino met melk op 65 graden ipv op 70 a 75 die de Nederlander graag wil. Mijn bonen liggen in de koelkast, de cacao ligt in de vuilnisbak en gaat niet meer op de cappuccino. Een hele boel kennis rijker, ik drink inmiddels koffie en heb echt genoten van zijn Passie voor Koffie.
Alphen Linkt, en dat is nou zo leuk aan deze stad en zijn ondernemers
Maar het echte deel kwam achteraf: nog even in gesprek met Patrick. We waren toe aan een nieuw bedankje voor onze klanten na levering van hun nieuwe bed, ik zocht nog leuke content voor ons nieuwe magazine en wilde de kwaliteit van onze koffie in de zaak ook op hoger niveau. Allemaal in 10 minuten geregeld. Patrick komt zijn kennis over koffie delen bij ons op de zaak. In ons nieuwe magazine tref je een artikel van Patrick over koffie bij het wakker worden en ons nieuwe cadeautje voor klanten na aflevering is ook geregeld.
Alphen Linkt is de nieuwe campagne van Alphen City Marketing. Dit is nou zo’n voorbeeld.
Eenmaal thuis baalde m’n man dat hij die avond niet kon. En inderdaad hij heeft iets gemist. Patrick, super bedankt voor je enthousiasme, op naar een leuke samenwerking! Respect voor jouw verhaal die avond. Jou zet ik graag in het zonnetje! Hoe? Ik ga er hard over nadenken en dat zul je zien op de 17de!